Sprzedaż samochodów elektrycznych i wtyczkowozów (hybryd plug-in) w Europie wzrosła w ubiegłym roku o około 100% w porównaniu do 2014 r. Sprzedaż aut elektrycznych (EV) wynosiła 89640 w 2015 i była nieznacznie mniejsza od sprzedaży hybryd – 95140 sztuk. Przy 14,2 mln rejestracji aut osobowych w krajach UE+EFTA, udział EV/PHEV/EREV w 2015r. wyniósł 1.3%. Jest to oczywiście średnia, zawyżana przez niektóre osobliwe kraje, w których udział w rynku wyraźnie przekracza 20%. W Polsce ten rynek praktycznie nie istnieje. W 2015 sprzedano EV i PHEV jedynie 259 sztuk.

Pierwsze miejsce w kategorii pojazdów elektrycznych sprzedanych w Eurpie zajęło w zeszłym roku Renault ZOE. Sprzedaż wyniosła 18 469 sztuk i była wyższa niż w 2014 r. o 67%. Na drugim miejscu znalazł się Nissana LEAF a na trzecim Tesla S.

 

Sprzedaż EV w Europie w 2015 roku:

Renault Zoe – 18 469 sztuk,

Nissan Leaf – 15 303 sztuk,

Tesla Model S -15 169 sztuk,

Volkswagen e-Golf – 11 124 sztuk,

Kia Soul EV – 5800 sztuk,

Renault Kangoo ZE – 4328 sztuk,

BMW i3 EV (e) – 3901 sztuk,

Nissan e-NV200 – 3049 sztuk,

Volkswagen e-Up! – 2769 sztuk,

Mercedes-Benz Klasy B ED – 2760 sztuk.

 

 

Sprzedaż PHEV w Europie w 2015 roku:

Mitsubishi Outlander – PHEV 31 340 sztuk,

Volkswagen Golf GTE 17 282 sztuk,

Audi A3 e-Tron – 11 711 sztuk,

BMW i3 REx – 7919 sztuk,

Volvo V60 Twin Engine – 6952 sztuk,

Mercedes-Benz C350e – 5069 sztuk,

Volkswagen Passat GTE – 4686 sztuk,

Porsche Cayenne S e-hybrid – 3350 sztuk,

Volvo XC90 T8 Twin Engine – 2653 sztuk,

BMW i8 – 2027 sztuk.