Klasycznie definiowana hybryda umożliwia ładowanie baterii na dwa sposoby: korzystając z energii podczas hamowania lub z pracy silnika spalinowego. Hybrydy plug-in pozwalają ładować baterię na trzeci sposób, czyli przy użyciu wtyczki podłączonej do sieci. Akumulatory można ładować używając sieci typowo domowej a także stacji szybkiego ładowania. Hybryda plug-in w odróżnieniu do klasycznej hybrydy może poruszać się wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej przez dłuższy czas, na dłuższym dystansie i na żądanie kierowcy. Dzięki temu może wjechać do stref wyłączonych z ruchu dla spalinowców.

Do niedawna hybrydy plug-in kojarzyły nam się jednak z mało energiczną jazdą a to za sprawą dążenia inżynierów do uzyskania jak najniższego spalania, kosztem dynamiki i osiągów. Ostatnio jednak hybrydy stają się topowymi przedstawicielami danego modelu. Potężna moc obu układów zapewnia wysokie osiągi i daje wiele radości z jazdy. Nie inaczej będzie zapewne w zapowiedzianych hybrydach plug-in ze stajni PSA.

Peugeot 3008
Ten model zostanie wzbogacony o opcję HYBRID4. Moc silnika benzynowego 1.6 PureTech i silników elektrycznych to oszałamiające 300 KM. Napęd obsługiwać będzie ośmiobiegowa przekładnia automatyczna EAT-8. 100 km/h ma osiągać w 6,5 s. A zasięg na samych akumulatorach ma wynosić 135 km. Jak nazwa wskazuje, napęd będzie na 4 koła.

 

DS 7 Crossback
Parametry silników maja być identyczne jak w Peugeot 3008. Model będzie nosił nazwę DS7 Crossback E-Tense.

 

Peugeot 508
Ten model zostanie wzbogacony o opcję HYBRID, z napędem na przednią oś. Łączna moc w tym modelu ma wynosić 225 KM. Zasięg na samych bateriach ma wynosić 40 km.

W każdym z modeli baterie nie mają wpłynąć na pojemność bagażnika. Będzie można wybierać spośród kilku trybów jazdy. Najczystszym będzie „Zero Emission” – czyli poruszamy się ekonamicznie na bateriach. Następne toSport i Hybrid. 3008 HYBRID4 zyska także tryb 4WD, a 508 – tryb Comfort, w którym zmienią się również nastawy zawieszenia na bardziej miękkie. PSA zapowiedziało, że do 2025 wszystkie modele tego koncernu będą „zelektryfikowane”. Nowe crossovery Opla są oparte na platformie Peugeota 3008. Możemy się więc także niedługo spodziewać podobnych rozwiązań w Oplu. Nadchodzący Citroen C5 Aircross z pewnością także będzie mógł być ładowany z gniazdka.