To już pewne,
największy prywatny producent samochodów i autobusów, indyjski Tata Motors Limited będący częścią spółki Tata Group – międzynarodowego konglomeratu działającego w 100 krajach świata, przejmie 35% akcji grupy PSA. Mimo, że te 35% nie jest pakietem większościowym, to jednak da realną władzę w spółce i odsunie francuzów od sterów firmy.

O Tacie bardzo głośno zrobiło się w połowie 2008 roku, kiedy od Ford Motor Company odkupiła prawa do marek Land Rover, Jaguar, Daimler, Lanchester oraz Rover. Dziś do tego pakietu możemy de facto dopisać Citroena, Peugeota, DS, Opla oraz co ciekawe, przejętej indyjskiej marki Ambassador.

Ta ostatnia marka była najbardziej znana z Hindustan Ambassador – samochodu osobowego produkowanego od 1957 roku do 24 maja 2014 roku. Jest on nadal najpopularniejszym samochodem w Indiach, powszechnie używanym jako taksówka. Pomimo tego, że bazuje na brytyjskim samochodzie Morris Oxford to mieszkańcy Indii uważają go za ikonę swojego kraju.

Podobno liderzy Tata Group poprzysięgli zemstę, gdy PSA zaraz po przejęciu marki, zapowiedziało wygaszenie produkcji tego kultowego dla hindusów modelu samochodu i zastąpienie go produkcją Citroena C1 na rynek indyjski.

Dziś CEO Tata Motors – Guenter Butschek zapowiada stopniowe wygaszanie francuskich modeli i produkcję na rynek europejski takich indyjskich hitów jak:

Nano

Bolt

Sumo Gold