Na Starym Kontynencie pracę legislacyjne i tworzenie technologi dla samochodów autonomicznych, ostatnio bardzo przyśpieszyły. Testy takich aut na Europejskich drogach są możliwe od lipca 2015 roku. EU stara się także stworzyć przepisy pozwalające od 2017 roku wprowadzać na europejskie drogi, homologowane auta z systemami autonomicznego prowadzenia.

Francuzi twierdzą, że ich technologia nie ustępuję konkurencji zza oceanu i są gotowi do nadchodzącej rewolucji w komunikacji. Do zaprezentowania swojej technologi wykorzystali nieformalne wydarzenie „The Experience” zorganizowane przez Holenderskie Ministerstwo Infrastruktury i Środowiska oraz miasto Amsterdam. Dwa samochody Citroen C4 Picasso przygotowane do autonomicznej jazdy, pokonały dystans 300 km z Velizy do Amsterdamu, jadąc po wyznaczonych trasach dopuszczających ruch autonomiczny. Samochody jechały w trybie „eyes off”, czyli bez nadzoru kierowcy. Grupa PSA zapowiada, że kolejnym etapem będzie „mind off”, czyli zupełnie bez zaangażowania kierowcy. Celem jest osiągnięcie poziomu, na którym auta będą jeździły zupełnie same.

Koncern PSA chce być pionierem w Europie w dziedzinie samochodów autonomicznych. Jako pierwsi dostali zezwolenie na testy na Starym Kontynencie i od zeszłego roku cztery samochody Citroen C4 Picasso przejechały już łącznie ponad 20 000 km w trybie autonomicznym na trasach Francji. Plan jest taki, by już w 2018 roku oferować klientom Grupy PSA zautomatyzowane funkcje jazdy, osiągając drugi stopień automatyzacji pozwalający zdjąć kierowcy ręce z kierownicy. W 2020 roku Citroeny, Peugeoty i DSy mają być wyposażone w tryb autonomiczny na poziomie „eyes off”.